dijous, 30 de setembre del 2010

Retorn al francès

La setmana passada volia penjar un avís en aquest blog avisant que, en motiu de les festes de Santa Tecla, no s'actualitzaria amb el ritme habitual (més ben dit, no s'actualitzaria pas). Però finalment em vaig trobar dins de la voràgine de les festes i no vaig poder ni avisar.
Un cop acabada la part més intensa de les festes, volia retornar a l'activitat bloguera amb normalitat. Però un constipat horrorós m'ha mantingut allunyada de les pantalles aquests darrers dies, entre Kleenex, xarops i pastilles contra el mal de coll.
Volia tornar a actualitzar amb un comentari sobre la pel·lícula Remando al Viento que vaig agafar en préstec a la Biblioteca i que feia segles que tenia ganes de veure. Però un inoportú problema amb el DVD en qüestió m'ha deixat sense poder veure la última mitja hora del film i m'he quedat frustrada i a mitja història (horror).
Així que avui tornem amb un tema una mica diferent. Com ja he comentat alguna vegada, des de l'any passat que he tornat a ser universitària a temps parcial estudiant Història de l'Art a la UNED. Enguany hi he afegit una nova ocupació: un curs de francès a través de l'Escola de Llengües de la UOC. I és que el francès és com la meva eterna assignatura pendent i amb la qual mai sembla que pugui fer les paus. La vaig estudiar a l'institut com un extra però finalment ho vaig abandonar i ara no recordo res. Quan estudiava a la universitat (llavors la presencial) vaig apuntar-me a una acadèmia d'idiomes per reprendre el tema, però l'acadèmia va fer fallida just després que jo fes la meva primera classe. Llavors vaig optar per l'autoaprenentatge, però no me'n vaig sortir.
Així que ara arriba l'enèssima (i espero que definitiva) oportunitat. És el primer cop que em proposo estudiar un idioma a distància, i, de moment, n'estic contenta. Tot i un caos de col·lapse de servidor els primers dies, finalment ja hem pogut agafar un ritme adequat. M'encanten els exercicis del temari que tenim en línia (i estic aprenent gairebé sense adonar-me), tinc curiositat per veure com funciona aquest sistema de fer exercicis orals via webcam i, tot i que el constipat em dificulta una mica concentrar-me en la gramàtica, crec que anem consolidant coses. Això sí, el ritme és més aviat picadet, així que em tocarà aplicar-me en els propers dies per combinar-ho també amb la Història de l'Art.
Espero ara per fi començar a fer camí per acabar amb aquestes escenes tan habituals en la meva vida professional, en què he d'entrevistar un turista francès (majoria per aquí) i sóc incapaç d'anar més enllà del "journal", "merci" i "vous savez...?!". I espero que aquest cop no hi hagi cap nou obstacle que em torni a impedir arribar a bon port.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada