dissabte, 31 de desembre del 2011

Resum lector de 2011


Aquesta és una de les entrades que tenia més clar que havia de deixar programades perquè aparegués en aquest blog avui 31 de desembre de 2011. Tot i que per diferents motius m'he quedat una mica endarrerida en comentar algunes de les darreres lectures d'aquest any que avui acomiadem, crec que és una tradició ineludible repassar els llibres que més m'han agradat o marcat aquest any que avui acomiadem. Així que aquí va el repàs final:
  • La Hija de Robert Poste, de Stella Gibbons. El seu curiós sentit de l'humor tant britànic van marcar una de les lectures que més em van fer riure aquest any. Tot i que estic convençuda que en l'edició original en anglès deu ser molt millor, té una de les notes més altes de l'any.
  • Room, d'Emma Donoghue. Un dels descobriments de l'any, i un dels llibres que més es distancia del que llegeixo habitualment. Un relat escrit des d'un punt de vista poc habitual i que defuig els tòpics fàcils en què haurien caigut molts autors que s'haguessin plantejat el mateix tema. Molt, molt recomanable.
  • Brooklyn, de Colm Tóibín. Un llibre aparentment senzill i en el qual no passa res, però que em va agradar sobretot pel realisme amb què retrata els seus personatges protagonistes, especialment aquesta jove irlandesa immigrant a Brooklyn a la qual acompanyem en la seva aventura.
  • London belongs to me, de Norman Collins. Un llibre tan gruixut que es va passar mesos i mesos esperant que el comencés per por que se'm fes pesat, però que em va fascinar amb les seves històries creuades i el seu retrat d'un Londres inoblidable.
  • At Home, de Bill Bryson. Aquest ha estat l'any del descobriment per a mi de Bill Bryson, i tot i que també he llegit el seu Shakespeare, en el podi final he de destacar aquest interessantíssim retrat de la vida quotidiana. Tot allò que sempre us heu preguntat i el que no sobre la vida a casa. Divertídissim i un pou d'informació.
  • Moon Tiger, de Penelope Lively. El segon descobriment de l'any és sens dubte Penelope Lively, una escriptora que m'encanta per la seva forma tan excel·lent de narrar. Tinc pendent d'explicar el comentari sobre aquesta breu novel·la, la segona que he llegit aquest any de Lively, en què una historiadora repassa la seva història quan arriba el moment de la seva mort. Una de les lectures més intenses que he fet enguany.
  • La casa de Riverton, de Kate Morton. I el tercer descobriment de l'any és per a Kate Morton, que sense escriure obres mestres, m'ha fet disfrutar moltíssim enguany amb les seves sagues familiars. Em quedo de moment com a favorit amb el primer que n'he llegit, tot i que El Jardín Olvidado em va agradar moltíssim també, i al meu viatge de Cap d'Any m'emporto The Distant Hours a la maleta.
  • El nombre de la Rosa, de Umberto Eco. Tantes vegades que me l'havien recomanat i tantes vegades que l'havia rebutjat perquè em semblava avorrit. Una llàstima el temps que he deixat córrer sense gaudir d'aquesta història de misteri a l'Edat Mitjana que tant bé captura un període històric apassionant. 
  • Sense and Sensibility, de Jane Austen. No és una nova lectura, però en l'any del 200 aniversari de la seva publicació no podia faltar la relectura de la primera novel·la que va escriure Jane Austen. Com totes les de l'autora, imprescindibles.

En total, enguany he llegit 26 llibres, tot i que amb el viatge de pel mig se m'han quedat a mig acabar dos llibres que segurament tancaré aquest proper gener. Tot i que m'havia marcat l'objectiu a Goodreads de llegir-ne 30, estic satisfeta amb el resultat ja que són tres més que l'any 2010, que no està gens malament. Probablement altres aspectes d'aquest any no han anat tan bé com el ritme lector, així que prefereixo tancar amb aquest bon regust l'any.

Així que només em queda desitjar a tots els que passeu per aquí que aquest 2012 us porti bones notícies i que, de tant en tant, seguiu tenint un moment per aparèixer per aquí.

2 comentaris:

  1. Te escribo por primera vez y en castellano dado que no hablo catalán, utilizo un traductor para seguir tu Blog, cuyas lecturas comparto. Saludos

    ResponElimina
  2. Hola Pilar!!

    Gracias por tu comentario y me hace mucha ilusión saber que te pasas por aquí, haciendo el esfuerzo de usar el traductor. Muchas gracias, y me apunto tu blog!!

    ResponElimina