dimarts, 24 d’abril del 2012

Sant Jordi 2012

Estic tenint uns dies amb força feina, però no podia deixar passar el dia sense fer el ja tradicional post de balanç de Sant Jordi. Enguany hi ha hagut menys llibres (potser perquè l'esperit de la recessió ja s'ha apoderat de mi?), però no ha pogut faltar la rosa, que ha tornat a ser de color tradicional.


Aquest cop no van ser compres gaire planificades, així que em vaig guiar per coses que havia vist per internet poc abans de sortir, i per l'impuls a l'hora de comprar. Aquí està el resultat:

  • Recuerdos de Jane Austen, de  James Edward Austen-Leigh. La biografia de l'autora escrita pel seu nebot anys després de la seva mort, i que és el punt de partida per biografies posteriors d'Austen. S'ha editat crec que primer cop en castellà, així que no podia deixar passar l'oportunitat de deixar-la "encarregada" al meu enamorat. Curiós perquè precisament aquests dies estic llegint la biografia de Jane Austen de Claire Tomalin...
  • Trabajos forzados de Daria Galatea. Tot i que són caríssims, sempre em tempten molt els llibres de l'editorial Impedimenta, i no sols per les seves edicions, sinó també perquè el tipus de llibres que publiquen connecten força amb els meus gustos. Aquesta obra és un recopilatori de petits textos sobre aquelles feines que van haver de fer grans escriptors per sobreviure i poder dedicar-se, en el seu temps lliure, a editar grans obres de la literatura. Interessant per aquests temps que corren en què tantes vocacions semblen estar forçades a sacrificar-se.
  • 22 Britannia Road d'Amanda Hodgkinson. El llibre-impuls de la jornada. La història d'una família polonesa que es retroba a Londres després de la Segona Guerra Mundial i sis anys de separació. L'única referència que tinc és que a la seva contraportada diu que ha estat votada pels llibreters nord-americans un dels deu millors llibres del 2011. Ja descobrirem si estic d'acord amb ells o no...

1 comentari:

  1. Ostres, m'agrada com sona el de l'editorial Impedimenta! Ja em diràs el què.

    Jo, aquest any, de rosa només dues pel whatsapp...

    I llibres, un en japonès que em va enviar el Pablo sobre l'anglès raro que parlen els japonesos i després, en digital, els de "Los juegos del hambre", que no tenia ni idea de què eren i que, de moment, pinta entretingut ^^

    ResponElimina