dijous, 27 de desembre del 2012

Adquisicions americanes i nadalenques



Fa molt de temps que no faig un repàs d'incorporacions a la meva llibreria particular, així que aprofitant el botí de Santa Claus aquest Nadal (que ha estat bastant amant dels llibres), faig un repàs ràpid afegint-hi també els llibres que van afegir un parell de quilos més a les meves maletes en el viatge que vam fer aquest novembre a Estats Units (per cert, espero poder explicar alguna cosa d'aquest viatge en les properes setmanes...).

De l'estada a terres americanes, vaig aprofitar per visitar dues llibreries que vaig veure recomenades a diverses webs sobre Nova York. Per una banda, la popular The Strand, que em va encantar un cop vaig començar a recórrer les seves gairebé laberíntiques prestatgeries de ficció (confesso que vaig arribar a desorientar-me i tot). I per una altra, una llibreria molt interessant al Soho, McNally Jackson. D'aquestes dues botigues vaig sortir amb els següents llibres:
  • The Casual Vacancy, J.K. Rowling. Tenia moltes ganes de comprar-me'l, i en comptes de fer-ho a través d'una botiga virtual, vaig decidir aprofitar l'estada a Nova York. Me'l reservo pel 2013 ja que he llegit molta Rowling enguany per culpa de la relectura de Harry Potter (de la qual en parlaré més endavant).
  • Nine Stories, J.D. Salinger. Va ser un impuls en trobar-lo bé de preu, i és un dels llibres que més ràpid s'ha incorporat després a la meva lista de llegits. Més sobre ell en els propers dies.
  • On the Road, Jack Kerouac. Era la meva missió literària d'aquest viatge. El 2008 vam creuar el país de l'Atlàntic al Pacífic amb aquest llibre com inspiració prèvia. En el segon road trip al país (aquest cop de Nova York a Chicago) no podia fer més que comprar-me una edició en anglès de l'obra.
  • Weird things customers say in bookstores, Jen Campbell. Una de les coses que em va agradar de The Strand és que els venedors fan recomenacions personals i deixen targetes sobre les seves raons en els llibres agraciats. Aquest, que ja estava a la meva wishlist, era un dels escollits. Evidentment, no em vaig poder resistir.
  • Ham on Rye, Charles Bukowski. La compra impulsiva del viatge. Portava un temps que em topava amb Bukowski a tot arreu, i tot i no haver llegit més que algun poema aïllat, tenia molta curiositat per llegir la seva novel·la més coneguda. I si un exemplar seu es va creuar en el meu camí, qui era jo per oposar-me a les forces del destí.
Afortunadament, al sac de Santa Claus aquest Nadal també hi havien alguns dels llibres que fa temps que estan a la meva llista de desitjos. Els tres que van aparèixer sota el meu arbre el passat dia 25 són:
  • One Day, de David Nicholls. M'agrada el plantejament del llibre (una història d'amor explicada a través d'un mateix dia al llarg dels anys) i n'he sentit bones referències, així que no crec que trigui gaire a començar-lo.
  • Ragnarok, A.S. Byatt. Mitologia i Byatt és una combinació irresistible. M'ha decebut, però, veure que és molt més curt del que m'esperava, però espero que el contingut s'ho valgui.
  • According to Mark, Penelope Lively. Qualsevol cosa de Penelope Lively. Amb aquestes paraules vaig fer la meva carta a Santa Claus, ja que aquest nom és sinònim d'èxit per a mi. Interessant que la que m'ha tocat pràcticament a sort sigui protagonitzada per un home...

2 comentaris:

  1. "One day" (jo me'l vaig llegir en castellà) em va encantar. També hi ha la pel·lícula, de 2009, amb Anne Hathaway. Està bé, però molt millor el llibre.

    ResponElimina
  2. Conec la pel·lícula de l'Anne Hathaway, però la veritat em fa recança veure-la abans de llegir el llibre. Segurament quan hagi acabat amb la novel·la, ja m'hi posi amb el film. Ja diré si m'agrada tant com a tu ;)

    ResponElimina