dilluns, 7 de desembre del 2015

Anne of Green Gables (L.M. Montgomery)



El meu repte de The Classics Club avança molt poc a poc i començo a pensar que poc ambiciós com podia semblar d'entrada (encara tinc temps fins el 31 de desembre de 2018 per completar els 50 clàssics proposats), seré incapaç d'arribar ni a un míser 25% de complert. De moment, però, i gràcies al meu Kindle, vaig fent passets de formigueta amb algunes novel·les ja sense drets d'autor i que et pots descarregar de forma gratuïta.

Una d'aquestes ha estat Anne of Green Gables, de l'escriptora canadenca L.M. Montgomery. Potser resulta sorprenent, però jo desconeixia la història d'aquesta nena pèl-roja orfa pràcticament del tot. Ni vaig veure els dibuixos, ni la sèrie, ni la pel·lícula... i molt menys els llibres. No em pregunteu perquè, però de petita li vaig agafar mania, probablement perquè devien emetre els dibuixos a l'hora en què es feia alguna altra sèrie que a mi m'agradava i que devia haver-se deixat d'emetre (ni recordo quina sèrie, però sí que tinc una sensació d'odi en veure la capçalera i sentir-me traïda).

Tocava, doncs, pagar el meu deute amb aquest clàssic de la literatura infantil. La novel·la és molt breu (ideal per mi per poder acabar-la amb el meu ritme lector ridícul dels darrers mesos), i a més forma part d'una sèrie, cosa que fa que et quedis amb la sensació de quedar-te a mitges en acabar la novel·la. Tot i això, com a lectura independent és totalment vàlida (per alguna cosa és la primera de la sèrie) i com a molt us despertarà la curiositat per llegir els altres llibres de la sèrie, cosa que m'agradaria fer però amb la de pendents que tinc, ni em plantejo ara mateix.

La història comença amb l'arribada de la petita Anne a un petit poble  a l'illa del Príncep Eduard. La parella de germans Marilla i Matthew havia sol·licitat a l'orfanat l'adopció d'un noi perquè els ajudi a la granja, però per un error els envien a la petita Anne. Tot i la decepció, durant el viatge des de l'estació de tren a la granja el caràcter peculiar d'Anne (que xerra pels descosits, és molt desperta i intel·ligent i és d'aquelles persones que troba la bellesa en les coses més petites) fa que Matthew ja en quedi prendat i convenci la seva germana per quedar-se-la.

Comença així la infància i adolescència d'Anne al poble, on descobrim com fa els seus primers amics, els seus esforços a l'escola i la seva enemistat amb un dels seus companys de classe, Gilbert. Amb un caràcter fort i una imaginació excessivament desperta (coses que li provoquen alguns problemes), Anne va fent-se gran i descobrint-se com una jove brillant que aviat veiem com tot un talent per als estudis, molt sovint animada per la competència amb Gilbert.

Tot i que pel seu caràcter infantil la trama no sigui gaire complexa, el personatge d'Anne aconsegueix brillar al llarg de tota la història i aconseguir enganxar al lector, que igual que molts personatges, se n'enamora després de les primeres frases. A banda d'Anne, a mi m'ha agradat especialment la relació amb la seva mare adoptiva, Marilla, i com podem veure com progressivament va construint-se una relació de mare-filla entre elles.

5 comentaris:

  1. Encara no l'he llegit, però fa temps q em tempta. ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs ja saps, es llegeix molt ràpid! Tot i que fa una mica de ràbia que la història es quedi tan tallada al final si només vols llegir el primer volum...

      Elimina
  2. Recordo que, quan anava a l'escola (potser tindria 10 anys?) una amiga em va deixar els dos primers i em van encantar.
    Aquest estiu vaig trobar que eren de domini públic i vaig trobar uns audiollibres que em van semblar força ben llegits... i me'ls vaig llegir tots 8! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. O te'ls van llegir, jajaja!!! Mai no li he trobat el punt als audiollibres, m'has de posar al dia!

      Elimina
    2. Em van llegir uns 5 i la resta els vaig haver de llegir jo, perquè no els tenien :P
      Jo continuo preferint els llibres físics, però per llibres que considero "lleugers" o que ja m'he llegit i em vull tornar a llegir està bé, perquè pots anar escoltant mentre fas altres coses :)

      Elimina